Oslo-Nordstrand Soroptimistklubb

Velkommen til Oslo-Nordstrand Soroptimistklubb Oslo-Nordstrand Soroptimistklubb er gjennom Norgesunionen tilsluttet Soroptimist International, en verdensomspennende organisasjon for yrkeskvinner som arbeider for menneskerettigheter for alle og for å bedre kvinners og barns livssituasjon. Soroptimist International har rådgivende status og talerett i FN, og vårt motto er å være en global stemme for kvinner.

Soroptimistklubb er den yngste klubben i Oslo og ble stiftet 5.november 1988.

Medlemmene har ulik yrkesbakgrunn. Klubben har 10 møter pr. år.

Klubben har sine møter 2. tirsdag i måneden på Nordstrandhuset, Nordstrandsveien 30, kl.19 -21.

I forkant av møtet, fra kl 18.30 er det uformell prat, med  servering kaffe og kaker.

Møtene starter kl 19, med et aktuelt foredrag, etterfulgt av siste nytt om kurs, hjelpetiltak,klubbsaker og status for nye og gamle prosjekt.

Etter en kaffepause har vi dagens 5 minutts innlegg og 5 min om siste nytt om Soroptimistenes arbeid lokalt og internationalt.

Siste del av møtet avsluttes med  diktlesing.

Hvis du er interessert i å delta på ett eller flere møter som gjest, kan du ta kontakt med en i styret.

Vår e-mailadresse er oslo.nordstrand@soroptimistnorway.no

Deler av  Nordstrandsklubben på guidet tur på Hovedøya